Rozmnażanie róż z łodygi cz.1

Bukiet z róż wykorzystałam do rozmnożenia. To mój debiut ale warto zaryzykować czy coś z tego wyjdzie. Koszt żaden a jest szansa na własne róże. Trzeba się tylko uzbroić w cierpliwość.

Pocięłam sekatorem łodygi na kawałki tak aby na każdym znalazło się po trzy oczka. Każdą końcówkę z dwoma oczkami zanurzyłam w ukorzeniaczu i umieściłam w doniczce z piaskiem. W międzyczasie przygotowałam odżywkę bananową. Samą skórkę z banana zalałam ciepłą wodą ok. 40 stopni w litrowym słoiku. Przykryłam nakrętką nie zakręcając mocno tak aby fermentacja przebiegała z dostępem powietrza. Po kilku dniach do tygodnia odżywka gotowa do użycia i podlewam kijki w proporcji 1:1.


Te same kijki po około dwóch tygodniach. Pojawienie się listków nie świadczy jeszcze o tym, że się ukorzeniły. Na korzenie trzeba poczekać jeszcze około dwóch tygodni.


Te same kijki po trzech tygodniach


Teraz czekamy na korzonki. 
Mam nadzieję, że się pojawią.












Komentarze

  1. Powodzenia . Nie próbowałam nigdy. Spokojnych i pogodnych Świąt Wielkanocnych , wesołego Alleluja 🐤🐤🐤🐤🐤

    OdpowiedzUsuń
  2. Róże są piękne ! uwielbiam kiedy kwitną w ogrodzie :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety często próbowałem tej metody, ale bez sukcesu. Jestem ciekawy co robię nie tak.

    OdpowiedzUsuń
  4. Mi również ta metoda nie wyszła.

    OdpowiedzUsuń
  5. Nigdy mi to nie wychodziło, spróbuję jak będzie cieplej!

    panele podłogowe

    OdpowiedzUsuń
  6. Rozmnażanie róż to super sprawa, nie trzeba kupować, same oszczędności.

    Podłogi Kalisz

    OdpowiedzUsuń
  7. Mało osób wie, że róże można w ten sposób ukorzeniać i zagęszczać.
    ----------------------------------------------------
    https://mobilnymechanik.waw.pl

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta metoda działa również dla innych roślin o zdrewniałych łodygach. Stosowałem ją np. na borówkach.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wow, nie wiedziałem, że roze można rozmnażać z odyg! Ciekawa technika, dzięki za podzielenie się wiedzą :)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wentylacja na nowo i mały lifting piwnicy

Stare fundamenty - hydro i termoizolacja fundamentów w starym domu z piwnicą