Ostatnie prace remontowe na zewnątrz przed zimą.

Zakończył się u nas etap ocieplania domu i montaż podbitki czyli najważniejszy i najtrudniejszy plan na ten sezon remontowy wykonany.

Ciepły wrzesień pozwolił na wykonanie drobniejszych prac na zewnątrz przed zimą.

W ubiegłym roku pomyśleliśmy aby zabudować ganek na wejściu do domu z uwagi na brak wiatrołapu wewnątrz i miejsca na buty i kurtki.

Mieliśmy przywiezione przez mojego brata duże okna PCV  na działce. Okna pochodziły z demontażu.

Jedno z nich postanowiliśmy wykorzystać przy zabudowie ganku.





Okno jednak jest białe a cała reszta okien jest w kolorze ciemny orzech więc trzeba było go kolorystycznie dopasować.
Z racji konieczności obróbki glifów przy oknach był to ostatni moment.
Wykorzystałam okleinę samoprzylepną. Koszt niski więc jeśli się nie sprawdzi zamówię profesjonalne oklejanie na gorąco.






Oklejona rama wewnątrz ganku - tu dojdą jeszcze listwy wykończeniowe.


Przed domem mały chodniczek od drogi do schodów wejściowych co by na jesień w błocie nie utkąć.
I nasze tymczasowe ogrodzenie.
Chodnik układał mąż i jest on tylko na zimę więc nie stosowaliśmy podsypki cementowej. 
Opaskę, chodniki i taras planujemy na przyszły rok na wiosnę. W tym roku po odkopaniu fundamentów ziemia musi dobrze osiąść.
Kostkę dostaliśmy od rodziców męża. Jet to pozostałość po wykonaniu opaski i podjazdu pod ich domem. Taka zbieranina różnych kolorów.












I w dzisiejszy deszczowy dzień bezpieczniej przejść po chodniku.



Ściana w ganku przez rok straszyła kablami a że został nam materiał z ocieplenia domu postanowiłam wykończyć tą ściankę.
Pierwotnie była to ściana zewnętrzna domu przed zabudowaniem ganku i idzie w niej główny przewód zasilający prąd do domu tzw. warkocz więc nie chciałam kuć tej ściany aby schować kable. Ukryłam je pod styropianem 5 cm na to siatka, klej, tynk, gładź i farba.
To moja osobista praca.
Nad kontrowersją stosowania styropianu nie będę się tu pochylać.















Zapełniamy międzyczas zapełnianiem spiżarki i domowej apteczki.

Maść nagietkowa jeszcze ciepła.



Pierwsza własna vegeta lub jarzynka


Oliwa ziołowa z czosnkiem




Ocet jabłkowy nastawiony





Sezon na remont zawsze pokrywa się z sezonem na przetwory więc równocześnie działam i na tym polu.
Słoiki zniesione do spiżarki czekają na zimową porę.










Komentarze

  1. Dajcie znać czy w ganku jest ciepło i czy zastosowana przez was izolacja wystarczyła. Okno doświetla wnętrza, ale w sumie zabiera mnóstwo miejsca, które można by przeznaczyć np. na szafkę na buty i ubrania. Skąd w sumie decyzja o zamontowaniu okna? Osobiście bym z niego zrezygnował.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajnie Wam to poszło. Ja od tego miesiąca też zaczynam pracę na zewnątrz mam nadzieję, że przez kolejne tygodnie zima i śnieg nas nie zaskoczą. Wszystkiego dobrego w nowym roku!

    OdpowiedzUsuń
  3. Ganek wygląda cudownie. Super gdy kreatywność wchodzi na tyle mocno żeby wykorzystać różne materiały by się nie zmarnowały.

    OdpowiedzUsuń
  4. Remonty potrafią się ciągnąć tygodniami. My dopiero zaczynamy, w planach jest przede wszystkim renowacja kuchni, mebli, a także okiennic. Mam nadzieję, że ze wszystkim uda się uporać sprawnie i szybko.

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny pomysł. Ja też w tamtym roku zdecydowałem się na zrobienie przybudówki i przyznam, że dobrze zatrzymuje chłód. Co do przetworów - wyglądają przepysznie i pewnie tak też smakują. Przedsionek zimą też może służyć za przechowalnię potraw, jeśli zabraknie miejsca w lodówce ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Hej. Czy wiecie [url=https://www.brudtech.pl/firma/cennik/]Ile kosztuje mycie elewacji[/url] ? Sama niedawno skorzystałam z takiej usługi i powiem wam, że koszty wcale nie były wysokie, a mycie elewacji zostało wykonane bardzo profesjonalnie

    OdpowiedzUsuń
  7. No i super! Bardzo ładnie to wyszło! :)
    Podłoga drewniana

    OdpowiedzUsuń
  8. Fajnie.... Super informacje, chociaż według mnie dzisiaj to nie problem, aby postawić dom, czy go fenomenalnie zaaranżować.. Nie dość, że dostęp się ma do najróżniejszych artykułów, to także i usług. Przykładowo przy aranżowaniu wnętrz możemy postawić na dobrego projektanta.

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetnie. My niedawno właśnie zdecydowaliśmy się na panele słoneczne poznań. Faktycznie montaż odbył się sprawnie także jesteśmy zadowoleni ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. My już jesteśmy po remoncie, ogólnie w ogrodzie mieliśmy sporo pracy. Wybraliśmy się też do miejsca takiego jak szkółka roślin Białystok i tutaj dokupiliśmy wiele porządny roślin w dobrej cenie

    OdpowiedzUsuń
  11. Akurat ja myślę o tym by kupić na dniach rolety. Nawet znalazłam dobrego producenta i z tego co widziałam to wybór jest naprawdę bardzo dobry

    OdpowiedzUsuń
  12. Powiem wam, że ja myślę o tym by na dniach kupić porządne łóżko tapicerowane. Widziałam już świetną ofertę gdzie faktycznie wybór łóżek jest całkiem dobry

    OdpowiedzUsuń
  13. U mnie też trwa remont aktualnie i tak myślę by jeszcze w jakiś funkcjonalny sposób zaaranżować swoje biuro, a z tego co słyszałam to dobrym rozwiązaniem jest wykorzystanie elektrycznej folii, która elegancko wygląda i zapewnia większą prywatność

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Wentylacja na nowo i mały lifting piwnicy

Rozmnażanie róż z łodygi cz.1

Stare fundamenty - hydro i termoizolacja fundamentów w starym domu z piwnicą